..::beRsaMaKu::..

Wednesday, March 16, 2011

selangkah ke alam mistik-part 2

Assalamualaikum...

pelik tak??pelik laaaaa...aku tak g pun lg umah maklong tu...pg2 esok br nakgi...tp entri ni dah masuk part 2...

okess...kali ni memula nye aku nak story kesan dari aku gi berubat siang tadi....ader kesan jugak ek...

aku memang dah penakut pun sebelum ni...tapi aku buat biasa je...berani sangat pun tak...takut sangat pun tak...yang aku selalu buat ialah buat bodo je la....

malam ni....
aku gi makan-makan kat restoren ana ikan bakar petai yang femes kat tg lumpur tu dengan sorang membe baik aku zaman U dulu....dalam perjalanan tu aku story la kat dia pasal aku gi berubat tu...

di pertengahan perjalanan......
aku story la kat dia...
tentang..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
hantu kak limah balik rumah yang adik aku serempak last week....

alkisahnye....macam ni...
adik aku balik kul 12 tghmalam dah masa tu..
dalam perjalanan dia..(jalan tu aku lalu hari2 gi sekolah baru skang ni...)
di satu selekoh...
dia ternampak seorang perempuan...
berambut panjang...putih je rambut dia,,,
pakai baju putih...labuh...
berkain batik....
berselendang merah....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sambil tangan kiri dia..pegang rambut yang atas kepala..

korang bayang kan la..
mcm mana rempitnyer adik aku pastu kan...
masa tu jalan sunyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii je...

bila aku citer dgn mak long tu...
dia kata itu bukan org tu..
lgpun kat tempat tu selalu eksiden...

aku pun rasa bukan orang..
sebab masa adik aku citer tu...
meremang dah bulu roma aku...

gitula kisahnyer....adusssss....

dan....
aku balik pun tepat pukul 12 sampai umah..
nasib membe tu sanggup amik dan hantar depan umah..
kalau tak....tobat aku tak keluar dah malam ni....

masuk je bilik...aku on nbook aku ni...
dengan harapan nak blogwalking dan fb je sket2..
ralit blogwalking...
tetibe...
.....
....
.....

cet...cet....cet...cet....(bunyi cicak kat tingkap bilik aku...)
pastu...
ketuk ktuk ktuk ktuk...
bunyi lagi kat tingkap aku...

mula2 aku buat biasa je...
masuk kali kedua bunyi tu..
aku boleh lari dari meja aku ni...(meja aku tepi tingkap...)
sampai ke ruang tamu...agak-agak dalam 5 meter...
terus aku g kat mak aku..

selamba aku ckp kat mak aku...
"mak...org takut la ni..."
ayat yg tak pernah aku sebut kat mak aku...huhu

macam mana aku nak tdo??
masalah jugak neh...
mak aku kata...meh kita tdo sama...
mak masuk bilik...pastu dia reverse balik..nak g toilet...
aku sanggup tunggu dia depan toilet...aduhaiiiiiiiiiii
sabar jelah...

sensungguhnya ketakutan itu sedang menghantui diri aku...
cicak ni plak tak abis-abis berbunyi..
saje nak tambahkan lagi takut aku...
tengah nak siapkan entri ni pun aku dah sekali terhenti dan duduk tepi mak aku atas katil...

mcm mana la kalau cuti sekolah dah abis nanti??
masa tu mak aku duduk umah kakak aku...
dan aku akan tinggal dengan adik lelaki aku..
adik lelaki aku selalu balik lewat-lewat malam dari tempat kerja....
macam mana ni???????????

adakah ketakutan aku ni akan berpanjangan.....

esok aku nak ceritakan semuanya kat mak long..

Ya Allah....lindungilah aku dari syaitan yang direjam...

aminnnn

No comments:

Post a Comment