..::beRsaMaKu::..

Saturday, March 26, 2011

KASAR TU BRO!!!!

huh...Assalamualaikum....

ape perasaan korang dgn tajuk aku malam ni???aku bukanlah nak menujukan kata-kata tu pada kaum lelaki atau perempuan secara khusus...walaupun ada perkataan 'bro' tu..tp aku maksudkan utk dua-dua jantina..lelaki sama perempuan...

ape perasaan korang bila dapat 'sms' atau komen kat 'fb'/'twitter'..dan lain-lain dengan menggunakan CAPSLOCK???korang ok ke ko???

mengikut apa yg aku pelajari dalam ilmu chatting dekat mirc dulu-dulu...kalau guna CAPSLOCK tu..means org tu menjerit atau marah atau yang sewaktu dengannya...

yaa...aku bukanla baik sangat...dan aku pun ada kalanya guna jugak CAPSLOCK tu...tp bila aku betul-betul hangennnnnnnnnnnnn tsunami je....tp aku takder plak nak komen status org ke...blog orang lain ke...dengan menggunakan CAPSLOCK tak pasal-pasal kan.....ape lagi dalam 'sms'....

minggu ni aku jumpa dengan dua perempuan yang menggunakan CAPSLOCK bila berbicara dengan aku..tak perlu korang nak guna istiadat diraja pun kalau nak komen aku...aku cuma harap korang berbudi bahasa la sket kan..jgn main suka ko je...

perempuan pertama : org yang memang bersalah dengan aku sejak setahun yang lalu dek perbuatan suami dia...aku just mintak dia ingatkan ape yg suami dia dah janji je...tu je...dia boleh reply sms aku dengan sepenuh-penuhnya CAPSLOCK!!!!..pelikkk..patutnya aku yang kena hangennnn dan guna CAPSLOCK dekat dia...pelik aku.....tak der maknanya ko jd pensyarah UITM kalo ko takder manner mcm tu....

perempuan kedua : kwn aku sendiri..nak kata rapat tak jugak...cumanya mak aku dan mak dia kenal lama..aku pun kenal dia dah lama...dan seingat aku...tak seinci pun aku hangennn kan dia dulu dalam komen2 dia kat 'fb'..alih2...dia boleh CAPSLOCK mengomen kat status aku....pelik aku..rasanya status aku tu aku buat untuk diri aku...takde aku nak kaitkan dengan sape-sape kecuali mohd arif aku satu tu je....dah tu bila aku cakap pasal CAPSLOCK tu.....dia boleh guna lagi tu.....hmmm....jauh dalam hati aku...aku memang terasa dengan dia sorang ni.....

terakhirnya..aku ingatkan pembaca blog aku nie...dan diri aku sendiri....berhati-hatilah menggunakan lappy atau notebook atau ape-ape saja gadjet internet korang...jangan sampai apa yang kita buat  tu mendatangkan kebencian dan salah faham pada orang lain...

p/s :- hati-hati guna CAPSLOCK...:))

No comments:

Post a Comment