..::beRsaMaKu::..

Tuesday, March 15, 2011

selangkah ke alam mistik-part 1

Assalamualaikum...

entri ni aku nk cerita tentang sesuatu...aperkah sesuatu itu???

aku pun tak tau nk namakan apa...tapi cukuplah aku namakan ianya mistik...

kisahnya begini....

kisah pertama:-
aku merupakan salah seorang pembantu jurulatih pusat kokurikulum pahang...dan aku memang nya sentiasa akan ke PKK tu untuk bertugas...dan kawasan tu dikatakan oleh pak sedara aku...'keras'....korang paham2 lah yer apa maknanya kan...dan sebelum ni aku pernah mimpi macam-macam sampai aku susah nak tido...sakit kepala...dan macam-macam lagi la....so..aku pun selalulah jumpa sorang pakcik ni...(pakcik ni aku kenal dr kecik agi....termasukla famili dia..kenal famili aku...)....dia selalu la tolong buat air tawar kat aku..tiup-tiup aku...sebab aku selalu la kena usik dengan jin tanah la...memacam la kan..cuma bezanya aku tak meracau mcm histeria...tu je lah bezanya.....pakcik ni memang aku kenal dia bukan jampi yang khurafat..dia menggunakan ayat quran sepenuhnya....

kisah kedua :-
benda ni berlaku masa aku mula-mula dapat kpli jqaf dulu..tahun 2005 ke 2006 aku dah lupa....masa tu mak aku masih berniaga lagi kat warung dekat dengan umah along aku...setiap pagi memang aku akan hantar barang2 niaga mak aku kat gerai..then baru aku gi sekolah menunaikan tanggungjawab aku....(sebenarnya itulah rutin aku sejak pindah ke taman tu dari tingkatan 4 lagi...sebelum pegi sekolah memang aku akan hantarkan dulu barang dagangan mak aku..hehe)...so alkisahnya pada suatu pagi...usai solat subuh aku siap2 nak gi sekolah....hantar barang dulu kat warung mak aku...sesampainya aku kat sana....aku park kete aku betul2 dalam gerai mak aku tu...aku keluar la utk buka pintu warung tu....tetibe masa aku nak patah balik untuk reverse kete..."eh..pasir ape plak ni "...aku tertanya-tanya dalam hati....

pasir tu....utk pengetahuan korang....tersangatla halus...ada daun getah...biji getah....dan pasir tu adalah pasir kubur...aku bukan nak tuduh sesiapa...tapi mengikut kata-kata seorang makcik...ade seorang perempuan yang dengki dengan mak aku yang berniaga sejak bertahun-tahun kat situ pernah beritahu makcik tu yang dia akan buat sampai mak aku mati...Astaghfirullahalazim...apepun...kami dua beranak tidak percaya kata-kata makcik tu...yer la kan...orang boleh cakap macam-macam nk suruh kita bergaduh yer tak...

tapi....
sejak itu......aku sakit sama macam mak aku...semuanya sebelah kiri...kadang-kadang kaki aku ni berat  sampai  tak boleh nak langkah.....sebelah kiri badan aku ni...kadang sakit je....sengal-sengal...tapi aku tak pk banyak..mungkin sebab aku betul-betul sakit...

kisah ketiga :-
tadi aku gi berubat dengan seorang makcik yang dipanggil maklong...mak long juga mengamalkan ayat-ayat al-quran dalam perubatannya...kisahnya aku nak berubat sakit aku yang bengkak dalam rahim tu je...tetiba..dekat nak sampai umah makcik tu...aku rasa sakit kat dalam rahim aku...sengal dan ngilunya hanya Allah yang tahu...tambah dengan sakit pinggang yanng tiba-tiba menyerang...pelik.....mmg pelik sebab sebelum tu aku tak rasa apa-apa....aku just makan nasik dengan sayur n ikan goreng serta sambal ikan je sebelum tu....nak sampai umah makcik tu punyala slow aku drive...kereta rasa macam berat je....sampai je umah makcik tu...nak langkah kaki pun aku rasa tak larat...apetah lagi nak panjat tangga umah dia..(umah kampung je maklong ni..)....

tiba turn berubat....makcik tu bacakan ayat-ayat suci al-quran....tetibe belakang aku berpeluh..makcik tu tanya aku kenapa berpeluh..aku cakap..entah la...pastu makcik tu baca ayat lagi...then dia tiup kat telinga kiri aku..masa tu...aku rasa nak bertempik...telinga aku rasa semacam je...atas belakang tak yah cakap la..rimas je...tapi aku diamkan diri..malu la kan kalau dah besar-besar pun menjerit...kontrol habis masa tu...tiba kat telinga kanan pulak..memang aku  tak tahan sungguh dah....tapi aku still tak menjerit...cuma aku rasa sengalnye sampai ke punggung....tekak dah rasa semacam...tapi aku buat biasa je...tetiba...uwekkkkkkkkkkkk....maklong muntah...bukan muntah sikit-sikit...siap dia kebilik air pulak pastu..lama baru dia masuk...aku???cuma geli-geli tekak je masa tu...tak muntah pun........

masuk je semula dalam bilik..mak long tu tanya aku macam-macam...dia kata...ada benda duk ikut aku ni...rupanya!!!!!....sabar je la...dah lama benda tu duk ikut je aku...so nak berubat yang lain-lain terutamanya pasal bengkak dalam rahim tu tak boleh lagi sebab banyak sangat benda-benda lain dalam badan aku...makcik tu pun mula la mengurut aku dengan minyak kelapa....dalam-dalam duk mengurut tu...korang tau ape yang jadik???keluar pasir-pasir halus warna hitam dari liang roma aku...bermula dari atas bahu...sampaila kat semua badan aku terutamanya sendi2....banyak jugak la pasir-pasir tu...ada yang hitam..ada yang macam pasir betul..ada yang warna silver...sabar je la.......

balik je umah along aku...aku penat yang amat....cuba untuk tidur...tapi tak berapa nak boleh sangat....sudahnya aku layan je berat kepala aku ni...bangun je tidur aku rasa malasnye yang amat nak gi cari barang-barang untuk berubat esok....aduhai....along kata patut la selama ni kalau sebut je pasal nak gi berubat...sure aku akan kata taknak...macam2 la alasan aku...hehe..ade benda rupanya...

tapi aku gi jugak cari barang-barang tu..ala bukan ape pun...limau nipis ngan putik kelapa hijau je...hehe..

saat aku tulis entri ni pun badan aku still sengal-sengal...tadi keluar pasir pulak dari mulut aku....sabar je la..kalau emas tak pe jugak kan..boleh aku jual..kaya jugak tu...huhu..ini pasir...pasir pulak....yang tah apa-apa...

esok aku akan sambung lagi.....proses berubat tu....semoga esok aku akan bertambah baik...

doakan aku yer kawan2...

wassalam...

No comments:

Post a Comment