..::beRsaMaKu::..

Friday, March 25, 2011

kembali tersenyum..

Assalamualaikum...

hari ni aku nak share sesuatu yang aku dah lama tak buat...bukanla aku tak buat langsung..cumanya..aku buat bukan dari hati aku....bukan juga kerana terpaksa...semuanya aku rela..semuanya aku ikhlas..cuma ia tidak betul-betul dari hati aku...

aper ye...iaitulah senyum dan ketawa....sebelum ni...aku pun dah lupa sejak bila..aku hanya senyum dan ketawa bila aku dengan mohd arif..hanya dia boleh buat aku senyum dan gembira dari dalam hati aku..dialah penenang aku..

jika tidak....
aku senyum...tapi tawar..tak der gula org tua-tua kata..aku gembira...tapi wajah aku ada duka...aku ceria...tapi mata aku sentiasa murah dengan air mata...kemurungan yang aku alami sejak lama...yer lah kan..sape tak takkan murung kalau lepas satu-satu masalah melanda...tapi masalah mematangkan diri kita yer tak....

sejak ke sekolah baru...dan sejak tahun ini...aku rasa baru dua kali aku betul-betul gembira di tempat kerja..pertama...masa aku dapat tahu aku dapat tukar sekolah hari tu..dan keduanya...petang ni...pertama kali aku join buat kerja-kerja backdrop kat sekolah baru sempena mesyuarat pibg...memang aku hepi dengan kawan aku sorang ni..dia kawan aku masa sekolah rendah...tapi..kata dia aku low profile dulu..haha..

aku tak nafikan kat tampat baru ni..aku sedikit terhibur dan sedikit demi sedikit aku melupakan setiap kesakitan dan kesedihan aku di tempat lama..aku sayangkan tempat lama..sebab disitu lah aku bermula..tapi..ianya tak indah lagi untuk aku terus di sana...

semoga kegembiraan aku petang ni..takkan disentap lagi oleh sesiapa...pun aku tahu aku takkan mampu menghalang sebuah kesedihan andai ia telah ditakdirkan untuk aku..ape yang penting ialah bagaimana aku memandang setiap sudut didalam hidup aku..itu yang penting..pandang dengan positif..insyaallah semuanya akan boleh diuruskan dengan baik...

No comments:

Post a Comment