..::beRsaMaKu::..

Sunday, March 13, 2011

sekolah baru

Assalamualaikum....

dah seminggu aku tinggalkan blog aku ni...opsss...bukan tinggal tak berjenguk...aku sekadar jenguk blog-blog yang aku follow..dek kerana sibuk yang amat sangat seminggu lepas.....sampaikan berita tsunami pun kakak aku yg kl bgtau baru aku tau...masalah jugak bila tak tgk tv langsung ni kan...hmmmm

ok..mula-mula sekali..tentang sekolah baru...Alhamdulillah...dah seminggu aku ke sekolah baru..suasana??ok la...orang kata tempat baru boleh beri mood baru kan..aku pun tak lepas dr mood baru tu...kawan-kawan pun setakat ni ok..cuma aku masih belum sempat kenal semua lagi..step by step la kan...lagipun cikgu jQAf kena duduk bilik jqaf...so...kat situ je la aku terperap bila ada masa luang...

diorang kat sekolah baru ni...aku tengok semuanya sentiasa ada kerja...bukan aku kata sekolah lama aku cikgu tak buat kerja n duduk sesaje...takkkk...diaorang kat sekolah lama..ok..semuanya sentiasa ada kerja..cuma aku...AKU je yang takder hati dah nk buat kerja kat situ..tak macam mula-mula aku posting dulu..masa tu aku semangat sungguh...makin lama kat situ..aku makin takder mood nak buat apa-apa..yang aku tau...masuk mengajar...pastu buat kerja yang aku kena buat...selebihnya aku layan fb atau blogwalking je..

sejak seminggu kat sekolah baru ni...baru sekali aku sempat on ferrari aku ni..bukan tak rindu kat ferrari ni...tapi kerja banyak sangat yang aku kena settle kan...cikgu yang aku ambil tempat dia tu...tinggal kerja yang agak banyak jugak la....ala...bagi ujian kat  budak-budak je pun...dan kerja tu berakhir dengan proses memasukkan markah...hmmm....disamping tugas-tugas aku jaga budak RMT..(rancangan makanan tambahan)...itu je la setakat ni kerja aku yang penting n kena buat setiap hari setiap pagi...

kesimpulannya...

aku rindukan kawan-kawan baik n rapat serta teman suka duka aku kat sekolah lama...tapi demi menjadikan aku seorang cikgu semula aku  terpaksa keluar dari situ..dan hanya yang betul-betul tahu kisah aku jer akan faham kenapa hati aku bukan lagi disitu....dan Alhamdulillah aku akan cuba bangun semula di tempat baru...semoga cita-cita aku yang seterusnya akan tercapai kat tempat baru ni...ape dia???nantikann.....hehe

No comments:

Post a Comment