..::beRsaMaKu::..

Monday, March 14, 2011

inilah tahap mentaliti kartunis ni..

tsunami di jepun terkini


Assalamualaikum...

kali ni aku taknak cakap banyak...
siapa yang baca suratkhabar mingguan malaysia dia pasti nampak gambar ni..
aku tak baca surat khabar...
gambar ni aku dpt dr blog kawan-kawan yang aku follow...

aku nak korang bayangkan...
kalau korang yang dilanda kesusahan...
tetiba ada manusia yang mengkaturnkan kesusahan korang..
ape yg korang akan rasa..

aku rasa kertunis zoy ni dah hilang pertimbangan..
hilang nilai kemanusiaan...

aku tau kartunis terjemah perkara dengan lukisan...
tapi....
agak-agak lah beb...

mentang-mentang yang kena tu bukan negara islam....
sedap ko main-mainkan dengan gambar macam ni..
Islam pun tak suruh kita berkelakuan macam ni...

ape la dosa Jepun tu dimata kau wahai kartunis Zoy???
demi prinsip yang dipegang Malaysia..
baik la ko mohon maaf...
pada yang sepatutnya..

p/s :- ini lah jadinya kalau terlampau bebas bersuara...

No comments:

Post a Comment