..::beRsaMaKu::..

Saturday, January 29, 2011

hAm RaDio::...

salam...
baru je balik mengetea dengan kengkawan Jurulatih pUsat Ko...aderla dlm 4 org sumernyer...
sesaje jumpa membe2 yg da lama x jumpa...

so...nk mkn tak boleh sbb kat kedai tu hanya ada Char Kuey Teow jek..
nk order sup sayur pun  xleh...adei...alih2 saya minum milo o je..:))
(intro takder kaitan dgn tajuk..:P)

so...topik mlm ni...radio amatur...
apa itu radio amatur???
kalo nk tau dgn lebih lanjut n lebih byk..klik sini...http://www.radioamatur.blogspot.com/

alkisahnye...saya lulus ujian radio amatur ni yg saya ambil tahun 2009 lagi...
dan teman2 td duk memujuk saya supaya mendaftar "callsign"..



"callsign""

masalahnye...saya tak berminat pulak nk meng"invest"kan diri ke dlm dunia radio tu..
kenape tah...walaupun tgk ramai kwn2 yg dh guna..
yg selalu merisaukan saya....
bila saya nk guna radio tu???
saya nk ckp dgn sape???
saya nk ckp ape???



"callsign" pd belakang kereta..
(pinjam sape punyer tah  nie..)

bila drive n jumpa kereta2 yg ada tertulis "callsign" mereka...
terdetik jugak nk ader "callsign" sendiri...
tapi...alahai....
inilah yg dikatakan hendak seribu daya,,
tak hendak seribu dalih...

membe td siap nk bg borang kosong lagi...hmmmm....
nanti la dulu...
temppoh tamat utk buat "ca;;sign" lepas lulus adalah 5 tahun...
so...let it be je la...
maybe one day saya akan daftar "callsign" tu..
n maybe jugak saya tak daftar2 dah...
yg saya adanya...surat kelulusan peperiksaan radio tu jek..:P

tapi sape tau yg satu hr nanti kalau saya ada "callsign" tu...
boleh dikira skill tambahan saya jugak tu kan...hmmm..
menarik jugak pulak dah..

hmmmmmm...
apepun...ntilah difikirkan lagi...

nila ghopernyer radio tu..

ni pun yer jugak..:::



oke ke kalo saya daftar "callsign" nie??
nk bli peralatan pun dah makan ratus2...aduhaii....



No comments:

Post a Comment