..::beRsaMaKu::..

Monday, November 29, 2010

terima Kasih SUpermaN_EnSeM

erm..nk ckp ttg suPerMan saya mlm ni..

sape ye superman saya tu ek?
bukan suparman yg kat lombok tu ea..
bukan jugak en superman kat dlm tv tuh.

hehe..tp seorg teman yg nick dia superMan..
nickname lagi supermAn kan....for sure lelaki..takkan pompuan lak an..:))

dia adalah shoulder saya utk cry on...
setiap kali saya menangis yg org katakan sebagai menangis yg mmg kompom nangis sekuat hati..
dialah yg saya akan cr...hehehe...

mlm ni just nk imbau kenangan 2 tahun lepas sebelum saya sambung blaja master je..
sebelum sambung master...saya sebenarnya kurang sihat...
hampir 3 bulan jugak la dlm keadaan tak sihat tu..
sampai satu masa nk bangun pun susah...
dikejutkan dgn khabar dr doktor pakar,...hampir membuat saya menolak twrn master..

namun..sepatah ayat superMan Saya yg saya ingat...
"sambung je..sooner or later u'll regret it.."
tu lah satu2nya kata2 yg buat saya tekad utk menerima tawaran tersebut
walaupun saya masih terumbang-ambing lagi penyakitnya..

dan Alhamdulillah...sekarang hampir selesai pengajian saya
dengan berakhirnya penulisan saya...insyaallah semuanya akan berakhir dgn kadar yg sepatutnya...
apa yg saya terima itu akan menggambarkan apa yg saya usahakan selama ini..
mmg saya all out dengan pengajian saya kali ini..
rasanya ms degree dulu saya tak der seperti ini..giler belajar...:P

dua  tahun ini...byk perkara yg saya telah korbankan..
satu2nya ialah...siaran televisyen...
sejak itu..saya menjadi  teman kepada laptop n notebook saya...
buku modul subjek n esaimen menemani saya saban hari n saban malam..
usai sahaja siapkan esaimen..saya berkejar utk peperiksaan..
ditambah dgn tugas2 sekolah yg menimbun..
hingga kadangkala saya terpaksa mengatakan 'tidak' kepada beberapa perkara
begut juga aktiviti outdoor saya..

dua tahun ini jugak..masa saya bercuti2 yg sebenar2 bercuti seperti sebelum ini...
byk saya tinggalkan....tapi..saya banyak melakukannya dengan secara sambil2..
maknanya secara sambil2 saya ke mana2 utk bersama keluarga...esaimen n study tetap menjadi keutamaan saya...begitu jugak kalau saya ke mana2 atas urusan belajar cth mcm dtg ke KL utk berjumpa supervisor saya..masa itu saya gunakan utk bercuti n merehatkan minda...pastinya dengan teman baik saya..si azmatun..:P..sampaikan satu masa saya ke aktiviti outdoor pun sempat lagi saya menganggapnya satu percutian pendek saya...dan masih lagi melakukan tugas2 pengajian saya..

dan sekarang...masa dah sampai penamatnya...
saya kian dilanda kebosanan...tapi...
plan awal sudah ada...
pertama ialah menyiapkan fasiliti makmal kompuet sekolah (saya ialah penyelaras makmal..)
dan kedua...membina blog utk sekolah saya...
itulah setakat ni impian saya selain dari mengajar seperti biasa...

dan superMaN saya...sedang menyambung pengajian di peringkat phD...
saya amat terkesan dengan itu!!!!
dan saya berharap saya mempunyai peluang utk belajar sehingga ke akhirnya..

akhir sekali..mungkin nampak tak logik...
tp saya tetap nk ucapkan terima kasih pd superMan saya..
yg memberi dorongan kpd saya...
yang membakar semangat saya sentiasa...
yang meminjamkan telinganya utk mendengar saya ketika saya x tahu pd siapa nk luahkan segalanya..dia mmg pendengar,  pemberi pendapat serta pandagan yang baik,,juga pendebat yg tak pernah nk mengaku kalah..hehe

dialah supermaN saya..hehehe.
.terima kasih yer awak..:)

No comments:

Post a Comment