..::beRsaMaKu::..

Saturday, November 20, 2010

setelah seminggu berlalu...

kekuatan saya selamanya
salam...
setelah seminggu berlalu..saya bersyukur kerana masih mampu menghirup udara ini secara percuma..masih mampu memandu kereta kecil saya..masih juga mampu tidur n melakukan semua aktiviti di rumah kesayangan saya ini...

setelah seminggu berlalu..saya masih berpeluang..menatap wajah2 yang saya sayang...

wajah emak @ siti meriam bt mamat...wajah adik2 saya..siti norhanani..muhamad kamarulridzuan..muhamad kamarul anuar...kakak saya..siti noor bt mohamad...wajah anak2 saudara saya...siti nurhafiza..aiman hakim..afiq..adib...dan pastinye kesayangan n kekuatan saya..aRIF...amirah...ahmad farhan....wajah abg n adik ipar saya..zakaria dan nurhidayah...

dan tak lupa..wajah2 yang saya sayang dan saya rindui selalu..biarpun hanya di alam maya saya mampu menatapnya...kwn baik  n kwn paling bess pernah saya ada...Azmatun wan muhamad...izzan aufa..faiz...dan semua sekali nyer lah kwn2 saya di fb...semuanya kwn2 yg saya sayang...

dua org abg  kesayangan saya...aAk...n tok Ki..hehehe...(nama gelaran bukan nama sebenar..)

sungguh saya bersyukur..dapat menatap wajah2 mereka di dalam kehidupan saya...merekalah kekuatan saya..utk saya terus melangkah lebih jauh n lebih kuat dengan  penuh senyuman...

setelah seminggu berlalu...ermm..ape  yg berlaku selama seminggu yang lalu yer...pastinya saya takkan lupakan kisah itu smpai bila2...biarlah ia terus tersimpan di kotak minda medula oblongata saya...saya tidak akan melupainya...jua tidak akan mengingatnya dengan banyak...

tp..cukup saya katakan disini..seminggu yang lalu..cukup membuat saya stress...mujur juga darah tinggi tidak naik semula..:P...yg terasa sakit nya cuma dada sebelah kiri..tapi saya bertahan dr pergi ke HTAA..bukan saya takut utk berjumpa doktor...tidakkk..saya bukan jenis begitu..tapi saya memikirkan byk lagi hal yg perlu saya uruskan dan saya merasa yang saya masih tidak apa-apa...itulah saya...

seminggu yang lalu juga memberi beribu makna kepada saya dalam sebuah persahabatan..mengukur sejauh mana sayangnya saya dlm sebuah persahabatan...mengajar saya erti mengendalikan emosi dan kasih sayang...sungguh saya mengakui yang kita ini manusia punyai kekuatan emosi yang pelbagai.,punyai kekuatan mental yang bermacam2...dan saya hampir rebah dek kerana situasi yang  tidak pernah saya jangka akan berlaku dalam hidup saya..pengalaman di soal siasat oleh seseorang yang telah mempunyai emosi yang mendalam dan kasih sayang yang melampaui batas bukan pada tempatnya mengajar saya utk tidak menjadi seperti dia...saya banyak belajar dr emosi dia...

dan saya telah melalui hari2 saya sejak itu..dengan perasaan yang kosong.,terasa diri amat tidak bermakna..tiada lagi semangat juang saya..kerja2 pada penulisan master saya juga terjejas selama seminggu...ada hikmah kenapa arif kena air panas..sekurangnya saya tidak terlalu memikirkan masalah yg telah menimpa dan hampir meragut semangat saya utk terus berdiri dan melangkah kaki...hampir saya memandang setiap org dengan perasaan yang kosong dan kecewa dek kerana itu...:(

Alhamdulillah...saya diberi kesempatan oleh ILAHI utk terus bernafas dan berpijak dibumi ini hari ini..
terima kasih buat kwn terbaik saya..azmatun...abg kesayangan saya..aAk...n tok Ki...adik saya. siti norhanani yang sudi mendengar luahan hati saya..memberi saya semangat utk  terus mempertahankan emosi saya...dan semestinya kesayangan saya sejak setahun yang lalu..arif...dialah kekuatan sebenar saya..

sungguh walau saya menangis semahunya di belakang mereka...saya luahkan segalanya dengan airmata yg saya ada....dan akhirnya saya mampu utk tersenyum kembali semasa bersama mereka...bukan saya berpura2...tp cukuplah itu utk membuat mereka lega...dan akhirnya kelegaan dan senyuman di wajah mereka membuat saya lega seleganya dari dalam hati...terasa beban yg ditanggung seminggu berkurang..terasa berat nya dada kiri saya semakin ringan...

Alhamdulillah saya panjatkan pada Ilahi kerana memberi kesedaran dan kekuatan pada saya mengharungi seminggu ini dengan begitu kuat n sabar...walaupun tidak dihadapan merka semua..

dan hari ini...saya ingin mengajak semua sekali utk berubah..setiap hari adalah hari utk kita berubah kepada yg lebih baik...mengajak seseorang supaya berubah demi masa depan bukan satu pekerjaan yang mudah dan senang...tapi..itulah kita takkan berubah selagi kita tidak mahu berubah..sebab??kita adalah apa yg kita fikirkan ttg kita...

saya akan ke KL lewat hari ini...dan akan meneruskan perjuangan master saya selama lebih kurang 3 minggu...dlm masa seminggu saya harap saya mampu utk menyiapkannya...dan smeinggu lagi adalah utk saya menanti proses edit mengedit format master...sebelum saya diterima utk penganugerahan..

saya berharap...hari2 yang bakal saya lalui akan memudahkan urusan saya..akan menjanjikan kegembiraan dan kebahagiaan buat saya..sukar mana sekalipun..saya harap saya masih mampu utk bangun kembali...meneruskan sisa2 perjuangan dan hari yang ada...

jumpa lagi di entri berikutnya..:))

No comments:

Post a Comment