..::beRsaMaKu::..

Monday, November 22, 2010

DIA permudahkan segalanya...

Alhamdulillah...
itu sahaja perkataan yang bermain di hati dan minda saya tika dan saat ini...
tiada perkataan lain yang menggambarkan betapa leganya saya setelah selesai pembentangan pembetulan bab 5 saya tadi...

bermula dengan kerisauan yang berganda2...saya berhadapan juga dengan Dr.Majdi tadi....walaupun diiringi dengan gelak tawa beliau dek penulisan saya yang memang kelakar..hahaha...akhirnya saya berjaya melepasinya..

dan Alhamdulillah...Allah masih memberi saya kemudahan ini...DIA memberi saya kelegaan ini...sungguh!!! saya berani katakan kini yang saya berasa langit saya kini makin luas...langkah saya makin panjang....minda saya seluas lautan...dengan komen daripada Dr.Majdi tadi...dengan pemahaman yang beliau berikan kepada saya....semuanya membuat saya lege seleganya....

Alhamdulillah....ALLAH mudahkan perjalanan saya yang sukar...syukur padaMU ya ALLAH...

kini...
yang tinggalnya..saya perlu membaik sedikit sahaja lagi penulisan bab 5.. serta kesalahan ejaan yang ada di dalam bab2 yang terdahulu....dan menyiapkan tugas2 terakhir seperti menyusun mukasurat, indexing, muka depan, references dan sebagainya..kerja2 itu rumit...kerana semuanya berformat yang telah ditetapkan..namun semuanya akan mudah sekiranya saya melakukannya secara tidak panik...Alhamdulillah..kata2 semangat yang Dr.Majdi berikan tadi membuat saya terasa ingin tersenyum kepada seluruh isi dunia hatta kepada pokok2 dan dinding2 sekalipun..terasa seolah ingin terbang berjumpa ibu tercinta dan ARIF yang menjadi kekuatan saya selama ini...

namun saya perlu bersabar utk semua itu..tidak terlalu gembira..dan tidak terlalu tertekan dengan situasi..itulah harapan saya kini..saya akan melaluinya dengan penuh sabar dan semangat....helaan nafas lega saya ini..mungkin tidak dirasai oleh orang2 lain..tapi..itulah yang saya rasa..ianya seolah2 anda telah mendapat berita yang paling menggembirakan hati anda dan anda mampu tersenyum dari sudut hati anda dengan penuh pengharapan....itulah ianya perasaan saya kini..

ALhamdulillah pujian dan syukur pada ALLAH..kerana masih menyayangi saya dgn mengurniakan semua cabaran dan rintangan kepada saya..jua kerana telah menyampaikan berita gembira ini kepada saya serta memberi saya peluang utk merasainya..walaupun saya sering terleka...namun saya tahu..DIA sebenarnya sayangkan saya..terima kasih ya ALLAH...

terima kasih jua buat teman2 dan semua yang mendoakan saya...ahli keluarga terutamanya...ibu saya yang paling special dihati saya selain arif yang byk memahami saya dan bersabar dengan kesibukan saya selama ini..saya akan meluangkan masa saya dengan memenuhi permintaan mak n arif yang telah banyak saya ketinggalan selama 2 tahun ini...

akhirnya..
terima kasih Tuhan kerana memberikan diri ini kekuatan dan ketabahan..
terima kasih kawan yang tak pernah jemu mendoakan..
terima kasih ibu, airf n ahli keluarga yang tidak pernah meletakkan saya dibelakang mereka dalam membuat keputusan...

terima kasih semua...saya..S.A.Y.A.N.G.K.A.N kalian semua..sungguh!!!

No comments:

Post a Comment