..::beRsaMaKu::..

Saturday, November 13, 2010

ragam lelaki...

salam..
kalli ni saya nk bercakap mengenai lelaki..
upsss..kenapa yer tetibe saya nk bercakap mengenai mereka di ptg hari sementara menunggu deti 12 mlm ni yer..haaaaa....ader lah kisahnyer....alkisahnyerr....

di dalam kekalutan saya bersalaman dengan peserta program yang setia bersama saya selama 2 hari..saya dikejutkan dgn sms dr nombor yang tidak dikenali memohon saya supaya menaliponnya bila saya on hp saya...eh eh eh..bila pulak saya off handphone nie yer...seingat saya..saya adalah manusia yanng takkan off hp saya..huhu..perasan org penting nierh..hehe..

balasan sms saya pada pengirim telah dibalas dengan panggilan talipon yang membawa kepada perbualan yang panjang dan bermulalah satu persahabatan baru dlm hidup saya...dengan siapa??seorang lelaki???ahahaha..jeng jeng jeng..mesti ingat lelaki kan..anyway dr seorang wanita..saya ulangi..WANITA....

tp..kenapa wanita ini menalipon saya...perbualan kami minta dirahsiakan dr pihak yang telah wujud antara kami berdua rupanya...owhhh..suspen jugak ni kan...this conversation is truly based on trust...saya bukan nk ceritakan apa isi perbualan saya dengan wanita tersebut...tapi saya nk ceritakan kesimpulan dr kisah n perbualan saya dengannya...

byk yg kami bualkan..luahkan...banyak juga yang saya nasihatkan...semuanya boleh dijadikan pengajaran...

satu yg saya ckp pd wanita tersebut...man is unpredictable n cannot be trusted....lelaki ni mungkin Allah dh ciptakan dengan nafsu yang satu dan akal yang sembilan...lantaran satu nafsu itulah ada sebilangan lelaki yang tamak dalam urusan nafsu...eh eh eh...lelaki yg baca ni for sure akan marah dgn kenyataan saya kan??tapi itulah kenyataannya...saya ckp SEBILANGAN LELAKI..bukan semua...sebab dah ramai kwn2 lelaki yg membuat pengakuan yang semua lelaki...diulangi..SEMUA LELAKI..akan pernah terfikir utk menambah cawangan...cawangan ape yer...faham2 lah kan...tapi...antara hendak dgn tak hendak..n tipulah kalau lelaki tak pernah terfikir dlm pemikiran mereka walau sekali utk semua  tu....hmmwahai lelaki diluar sana!!!!buktikan kata2 saya ini salah!!!!!!!huhu

lantaran tamak dengan nafsu n kasih sayang, cinta serta belaian manja n mesra....lelaki ni kekadang ada yg dh punyai isteri n anak2 dan berbahagia dengan kehidupan pertama mereka...mudah menabur janji kepada mana2 wanita yang dikenali...walau hanya di kenali di dalam alam maya...lantaran wanita pula yang sememangnya lemah dgn pujuk rayu lelaki..akhirnya hanyut dengan perasaan cinta dan sayang dr manusia bergelar lelaki.....tanpa lelaki tu sedari bahawa mereka sebenarnya sakit n wanita itu pula adalah mangsa kepada kesakitan itu...huhhh..

seorang lelaki yang tlh berkeluarga sekian pernah berkata kepada saya " saya tak tahu kenapa dia begitu menyayangi saya sedangkan saya mmg begitu...saya melayannya dengan baik n mesra..mengucapkan kata2 rindu dan sayang...sebab itu mmg sikap saya...saya mudah menyayangi seseorang..pun begitu...saya tahu saya tak layak utk semua tu...tapi setakat ini..wanita yang saya kenali tidak pernah menolak saya..."NAH!!!!!!..apa pendapat pembaca ttg kenyataan lelaki ini??

pd pendapat saya...lelaki ini lemah...dan tidak kuat dengan perasaan nya sendiri...dia  takut dirinya kehilangan kasih sayang org dia sayang..lantaran dia mencari kasih sayang yang banyak dlm hidupnya...tanpa dia sedari..dia sedang melukakan hatinya sendiri dan dia sendiri yang dalam usaha menghilangkan kasih sayang yang terbaik yang prnah ada n hadir dlm hidup dia selama ni...

hmm...saya tak dapat meneruskan entri ini sebab terganggu dengan satu sms...sape plak yer yang sms nie??huhu..nantikan entri yang berikutnya...

salam aidiladha buat semua..:))

No comments:

Post a Comment