..::beRsaMaKu::..

Thursday, November 18, 2010

aduhai arif sayang..:(

tak tahu mcm mana utk saya ungkapkannya...
hanya sedih n kesal bermain di hati n kotak pemikiran saya..
saya amat simpati padanya..
dan andai boleh kesakitannya itu saya tanggung..
saya rela korbankan apa sahaja demi dia..

arif...arif...
mlm semalam dia tdo dengan saya di rumah saya...
sungguh setelah sekian lama saya sibuk..
dan tiada banyak masa dengan dia setiap petang..
semalam dia sendiri dtg kerumah saya...
tdo dengan saya sehingga pagi....

hari ni umi n abah arif membuat kenduri akikah sekali dgn ibadah kurban oleh mak n adik...
seperti biasa...rumah along agak sibuk dgn org2 bekerja..dan tolong menolong..
dan tanpa diduga,,,(juga mmg telah ketentuan ALLAH buatnya..)..
dicapainya air panas di atas table top...
tersimbah ke dadanya..
aduhaiii/.kelam kabut saya mencari kunci kereta..
segaa first aid yg saya belajar hilang dek kerana panik saya..
saya hanya mampu tanggalkan pakaiannya...
lalu mengusung dia kedalam kereta...

pening memikirkan klinik mana yang buka di hari raya ini..
saya singgah ke klinik depan rumah...
doktor tersebut hanya menyapu ubat..
tangisan arif kian nyaring...
laungannya membuat saya sayu..
dia menggelepar di dalam kereta...
saya tuju ke farmasi utk membeli aloe vera gel...
ternyata semua tu tak membantu dia berasa lega...

sudahnya...kami menuju ke hospital..
alhamdulillah dengan tangisan tanpa henti nya...
dengan mata yang mengantuk..
dia tertidur sambil berdiri di depan air-cond..
saya boleh memandu dengan selamat ke jabatan kecemasan...

selama beberapa ketika..
tangisannya jelas kedengaran hingga ke luar ruang menunggu...
resah saya memikirkannya...
ingin rasanya menerpa ke dalam bilik rawatan..
namun saya sabar di luar..

hampir dua jam...airf keuar dgn umminye...
saya memujuknya ke dalam kereta..
dengan pujukan panggilan abah...
dia diam....dan hampir terlena,,,

sungguh saya menangis dgn banyaknya di dalam hati
bila dia diam..saya lega...
tapi bila dia menangis..
serasa seakan biarlah saya yang menghadapinya..
kalaulah dpat ditukar kesakitan itu....
biarllah saya saja yang menanggungnya..

saya sygkan dia...lebih dr segalanya yg saya ada...
sekarang hanya doa saya panjatkan pada ILAHI..
semoga kesakitannya akan berkurang dr hari ke hari.
sekarang badannya agak panas,,,
sedang berkepit dengan abahnya...

macam mana la saya nk ke KL sabtu ni..
selama 3 minggu pulak tu paling lama...
saya harap saya boleh selesaikannya dalam masa 2 minggu...
supaya boleh cepat pulang dan bersama dengan dia...

sungguh saya sedih yang teramat sgt ketika ini...:((

No comments:

Post a Comment