..::beRsaMaKu::..

Friday, December 31, 2010

selamat tinggal 2010

Assalamualaikum...
entri terakhir tahun ni....
ape ye nk tulis...oh ya...selamat tinggal 2010..

tahun 2010 byk memberi kenangan yang sama byk antara pahit dan manis dlm hidup saya..

1:::lelaki dan saya 2010:::
tahun ni jugak hidup saya tak habis2 diselang seli dgn kehadiran lelaki2 yg hanya pandai bermain kata..
lelaki2 yang hanya pandai menanam tebu dibibir mulut...(tak perlu lah diulas kan...semua dh faham rasanya..)
dr yg berpangkat ayah budak....anak mak n ayah...sampailah ke tahap anak murid sendiri pun cuba nk masuk line..aduhhh...penat sungguh otak ni dengan kehadiran mereka yang tak disangka2...

sampaikan satu tahap saya betul2 rimas..sebab??tak habis kisah lelaki A...muncul lelaki B..ilang je lelaki A...muncul pulak lelaki C...aduhaii....tapi...akhirnya seorang demi seorang saya tinggalkan...seorang demi seorang juga pergi meninggalkan saya...ada org kata saya terlalu memilih...ermm...hanya yang rapat dgn saya tahu bagaimana saya ini..:))

dan syukurnya...sehingga ke malam ni...ada lagi seorang lelaki yang saya boleh katakan misteri..telah pergi secara sembunyi dr saya...(tapi akhirnya saya tahu jugak..)..Alhamdulillah..kini tiada lagi kisah saya dan lelaki di awal tahun 2011 ni nanti...

2::: study dan saya::::
Alhamdulillah...tahun 2010 memberi lebih kejayaan kepada saya dalam study saya...Alhamdulillah syukur sebab cgpa saya meningkat naik walau dlm keadaan saya separuh gila semasa final exam bulan 4 yang lalu...Alhamdulillah juga Allah permudahkan urusan memilih supervisor utk projek master saya,,,dan Alhamdulillah Allah kurniakan saya kekuatan utk berulang alik ke uia gombak bg menyiapkan projek saya itu..Alhamdulillah saya diberi peluang menumpang teduh di rumah kwn baik saya sendiri...selama saya ke KL setiap hujung minggu.....dan akhirnya Alhamdulillah saya berjaya menyiapkannya dalam tempoh yang ditetapkan kepada saya...

3:::kerjaya dan saya 2010:::
kerjaya???masih lagi seorang guru...mengajar di sekolah yang sama...subjek yang sama..memegang jwtn yang sama...cuma ditambah dengan aktiviti pendidikan luar..sempat juga saya menyertai kwn2 utk aktiviti pendidikan luar di dalam kesibukan belajar dan mengajar...kenapa nk susahkan diri???owh tidak..ianya tidak menyusahkan..tp kepuasan n masa itulah saya merehatkan minda saya...tempat yg saya lawat thn ni dengan aktiviti outdoor saya ialah tioman..ermm..mmg best sehingga saya lupa masalah saya sepulangnya saya ke tanah besar...:)

dan akhirnya...penutup tahun baru...saya belajar berenang...berenang mmg seronok...melatih diri saya supaya lebih rileks n fokus serta tidak panik...ternyata saya suka dgn aktiviti baru saya nie...anda semua pandai berenang???jom sama2 belajar berenang...seronok tauu..:))

tapi.........minggu terakhir tahun 2010 nie memberi saya satu kejutan buat saya bg tahun 2011..aper yer???
yaaa...saya akan mendaftarkan diri saya utk masuk ke wad teratai tingkat 2 htaa kerana doktor menyatakan yang saya mempunyai risiko menghidap kanser rahim...mane taknyer kan...dua tahun ulang alik hospital...setahun menanggung sakit...akhirnya...saya kna juga masuk wad utk menjalani beberapa proses ujian pengesahan n pemeriksaan selanjutnya...berapa lama cuti pulak tak tahu lah tu kan...harapnya...tak lama la saya kne berehat dr aktiviti saya...:))

lastly...selamat tahun baru buat semua..semoga tahun 2011 ni memberi lebih kejayaan..kegembiraan..kemakmuran...dan segala-galanya lah...semoga kita semua sentiasa di dalam rahmat dan kasih sayang Allah hendaknyer..aminn..

No comments:

Post a Comment