..::beRsaMaKu::..

Wednesday, December 29, 2010

masuk wad

semalam saya berjumpa dengan pakar di htaa...
setelah melalui proses yang sama selama dua tahun..
saya mengharapkan pertemuan semalam adalah yang terakhir..
dan semoga tidak ada lagi pertemuan yang berikutnya..

namun..
semuanya hanya salah sangka saya..
sepatah kata doktor membuatkan saya dalam dilema
sukar utk saya luahkan
apa yang ada dlm hati saya di saat itu...
namun saya tekad utk melakukannya..

cadangan doktor saya terima
dengan linangan air mata
yang tak  terkira banyaknya...
tanpa segan saya menangis di hadapan dia
walaupun dia seorang doktor lelaki..:)

buat masa ni saya masih tak boleh nk ceritakan dgn lebih jelas
kerana kengerian sudah mula saya rasakan..
ketakutan sudah menjelma..
mampukah saya menghadapinya..

saat ini saya terfikir kan projek master
bila ala agaknye kna buat pembetulan (kalau ada)..
bila la agaknye kna hantar hardbound copy ke sana...
awal2 sekolah dibuka....saya dah cuti..
bukan cuti biasa...tp cuti masuk wad...

saya akui..dulu saya mengharapkan agar semua ini tidak  terjadi..
dan dlm ms dua tahun saya bersabar dengannya
ternyata...Allah juga menginginkan saya menghabiskan master saya...
dan akhirnya...saya kena melaluinya juga...

mungkin ada yg lebih teruk dr saya..
saya belajar utk tenangkan diri..
cuba memujuk hati sendiri
agar kekuatan dpt saya bina..
agar ketabahan dapat saya cipta..
agar saya boleh menerima apa sahaja keputusannya
nanti....

dan terakhirnya..
untuk makluman :-
13hb Jan 2011---akan mendaftar ke wad
14hb Jan 2011---akan menjalani ujian terakhir utk risiko kanser

Allah tabahkan aku..
Ampunilah aku...

No comments:

Post a Comment