..::beRsaMaKu::..

Monday, October 11, 2010

ShE iS My EveRyThiNg...:))


masih tergiang di telinga ini tatkala mengingat kembali doa emak 21 tahun yang lalu..kata emak...

"mintakla dapat sorg lagi anak perempuan..supaya boleh buat teman adik sah(sayalah adik sah tu..) satu masa nanti"..

terharu pun ada sebab masa tu hanya saya seorg perempuan di kalangan adik beradik lelaki...selalu jugakla kena buli...huhu..perangai pun dh ala2 jantan dah..haha..

tepat 12 oktober 1989 lahir la budak kecik saya ni...nama yg along telah beri Siti Nor Hanani...sejak kecik hanya abg dia yg menjaga..saya pulak tak dibenarkan menjaganya...konon tgn saya kotor dan tak pandai jaga adik..tak pe lah saya mengalah...

lama saya tidak begitu mengambil berat ttg dia...satu peristiwa yg takkan saya lupa ialah peristiwa dia jatuh longkang di depan kedai masa umur dia 2 tahun lebih kurang..semuanya gara-gara sebungkus cekedis..hahaha..nasib ade ucle kedai tu tlg kait dia dr longkan yang amatlah dalam tu..mujur jugak longkang tu tak berair..kalo tak...mungkin saya kehilangan dia buat selamanya masa tu...:(

seingat saya..saya mula rapat dengan dia semenjak dia di tingkatan empat dan lima..saya juga menjadi salah seorang yg selalu kuat meleteri dia dlm hal pelajaran..saya juga driver dia dua  tahun itu..sehinggalah kini..saya masih lagi menjadi driver dia...penyimpan duit dia dlm bank..penjaga brg2 dia kat rumah...pendek kata smua ttg dia..sayalah..tak tau la dia perasan ke tak..huhu

skarang dia dah 21 tahun...org kata umur 21 tahun ni byk cabaran dr segala segi..emosi..fizikal..persahabatan,,perasaan,,,dan sebagainya..,saya juga telah melalui zaman itu...ape yg saya nk ingatkan dia di hari lahir dia tahun ni mungkin juga harapan kami sekeluarga terhadap dia..

berharap agar dia :

@ lebih matang dlm membuat keputusan..
@ lebih matang dlm memilih sahabat
@ lebih matang dlm mengendalikan emosi
@ lebih matang dlm meluahkan perasaan sayang terhadap sesiapa sahaja..
@ lebih berjaya dalam pelajaran
@ lebih tumpuan dalam kelas n assignment
@ lebih tumpuan pada memikirkan masa depan..(begitupun jgn lupa  utk beri rehat pada bdn n minda,,,:)
@ diberi kekuatan dan ketabahan menempuh hidup yg penuh dengan pelbagai dugaan n ujian...
@ diberi kejayaan yang berpanjangan..
@ diberi kejayaan dalam setiap matlamat yg dia tetapkan di setiap hari yg dia lalui..
@ menjadi anak/adik/maksedara dan kwn serta teman yg baik...
@ sentiasa berada di dalam lindungan Allah..

sesungguhnya dia adalah hadiah buat saya dan keluarga...semoga dia sentiasa ceria dan tidak lupa asal-usulnya..:))

saper dia eh...inila ghopernyer adik saya satu2nyer nie...

 ni dia ms kat umNilam Puri...(sesuci tudung)..haha

 ni plak gamba saya dn dia..time raya kat kelantan..dah mula pake tudung besar..huk huk

 ni masa raya jugak..dia dgn mak...yg mendoakan supaya dia hadir..:))..n jadi teman saya..

 dia edisi kontrol ayu..:P

 edisi gelak sakan ..masa ni happy sungguh dia sbb dpt mkn nasik ayam kat pantai kelulut..tganu



inilah dia dan saya.,,bole jd teman tak agaknyer nie..

No comments:

Post a Comment