..::beRsaMaKu::..

Sunday, October 17, 2010

me n my heart

salam...

entri ni ditulis di saat saya tidak berdaya utk berfikir dgn baik utk kerja2 penulisan master..sungguh!!!menulis perkara yg sudah ada isinya pun mengambil masa n mood utk melaksanakannya...

kenapa tidak berdaya yer...
saya akui kebelakangan ini saya cepat merasa letih dan tidak berdaya..
dan selalunya..saya hanya mampu berbaring ataupun duduk tanpa melakukan apa2..
dan perkara itulah yg paling tidak saya sukai dlm hidup saya..
tidak melakukan apa-apa selain bekerja bermakna otak saya tidak saya gunakan sepenuhnya..
saya perlukan kepada pergerakan..baru otak saya akan terasa segar..jiwa saya akan kembali semangat..

saya...
seorang yg degil n tidak reti duduk diam...
degil dlm beberapa perkara spt pergi hospital bila mula2 sakit..
nk kena tunggu sakit sgt br nk gi...
mmg seorang yang tak reti duduk diam..
saya hanya boleh bersenang2 di rumah n dimana2 tanpa melakukan apa-apa hanya selama sehari setengah..
setengah hari kedua selalunya saya mula berasa bosan n mula mencari tapak utk melangkah..

begitupun saya seorg yang cukup patuh pd ibu saya
apa sahaja kemahuan n kehendak dia setakat ini saya turuti..
biarpun kdgkala ianya menyakitkan bagi saya..tetap saya ikuti
sebab saya tahu..dihujung kepatuhan saya itu..
pasti ada kemudahan n kegembiraan buat saya...
apa sahaja...sehinggakan org mengatakan saya anak emak..
tp pada saya..bukan soal saya ni anak emak atau sesiapa..
tp soalnya dia adalah emak saya..:))

saya juga seorang yg giler n kuat bekerja..
giler bekerja...lagi2 pekerjaan yg mmg menjadi minat saya..
apapun sanggup saya buat demi mencapai  target kerja saya...
kwn2 mengatakan saya terlalu kuat  bekerja..
sebenarnya...sejak dua thn ini..mmg saya kuat bekerja.
berbanding dengan tahun selepas KPLI dulu2...
dua tahun yg duduk saja2...mmg membosankan saya..
itupun saya byk menghabiskan masa di rumah kakak saya..
ke KL boleh dikatakan setiap bulan dgn mak...
sejak belajar...semua tu saya bahagikan..
kecualilah ke KL sebab projek master saya memerlukan saya utk ke sana

saya juga  punyai cita2 yang melangit tinggi...
cita2 yg saya lakarkan pd umur 17 thn saya di tingkatan 4..
masih ternampak2 di mata saya..
dan sekarang saya berusaha utk mencapainya..
walau apa cara sekalipun..saya sanggup lakukannya..
demi cita2 saya yang satu itu...

my heart...
atau lebih tepat jantung saya,,,
sejak kebelakangan ini..ia mudah letih..
mudah sakit...dan mudah perit..
tanda2 awal sakit jantung telah ada
terkdg tekanan darah saya naik mendadak...
terkdg turun tanpa di sangka2...
tp saya terkdg menafikannya...
sakit yg lama belum pun pulih sepenuhnya..
sudah ada tanda sakit baru..:((

kata seorang teman..""jantung kita ada dua jenis..
satu yg beri peringatan dgn tanda2...
satu lagi akan off terus..
so sementara ia beri tanda...baik saya jaga..""
huhu..terharu dgn keprihatinan dia yg sygkan saya...

di saat entri ini ditulis pun...
masih terasa sakitnya..
tapi saya cuba mengawal kesakitan itu
menggunakan minda dan emosi saya..
kalau tak tahan jugak n makin teruk..
baru saya akan ke hospital..
begitulah degilnya saya..:))

No comments:

Post a Comment