..::beRsaMaKu::..

Saturday, February 26, 2011

menyampah dengan lelaki

Assalamualaikum...

menyampah dengan lelaki??itulah tajuk aku malam ni...tapi sebenarnya bukan dengan semua lelaki...tapi dengan lelaki 2 org yang aku terserempak siang tadi..

alkisahnye aku dengan mak aku dengan penuh syahdunyer menghala ke bandar kuantan..oleh kerana jalan sedang di buat penambahbaikan maka agak jem la jugak kan suasana nyer....

lelaki pertama yg aku menyampah ni...yg bwk kete proton iswara edisi mula2 tu...kaler putih..plat MV 2201...mcm mana aku boleh menyampah dengan dia???ader ke patut dia menyelit diantara sang kancil aku dan sebuah lori...kalau dia motor ke...beskal ke...boleh jugak aku tak hangin..ni tak...aku ni bwk sang kancil...dia tu lebar punya proton...nasib aku sedar dan mengelak ke kanan..kalau tak...mau bersentuhan dah kancil aku dgn proton tu....i

kutkan hati aku...nk je aku pijak2 kete tu...siap lelaki tu boleh buang puntung rokok lagi lepas mencelah-celah tu....panas jugak la hati ni sekejap...try nk mengejar..(ala2 citer omputih tu kan...)...kononnyer la....tp aku bukan kejar nk bg penampar ke hape....just nk tunjuk tanda protes jek la...tapi bila aku sedar yg driver tu mmg agak sewel...mencelah sesuka hati di tengah2 jalan yang jem tu..aku biarkan aje la...

lelaki ke dua plak....masa aku dlm kete kakak aku..menghala ke bandar jugak...kereta penuh kiri dan depan....dia boleh himpit2 plak avanza kakak aku dr belakang...siap bg lampu lagi....dah tu...bila jalan dah ok...akak aku membelok la ke kiri....driver tu...(dah sah2 lelaki kan...)...siap dia boleh brek sikit dan buat muka samseng plak...aiiii....mamat sewel ni....dah la kete buruk...kete kali ni kalo tak silap aku nissan yang patern mula2 dulu....tak padan dgn kete la..haiss...

dua-dua driver ni....penumpangnya adalah lelaki...dah tu...mcm la emergency nk ke spital ke hape..dah tu siap buat mcm samseng jalanan je.....ingat jalan tu dia sorang  yang bayar cukai jalan....kalau nak marah sekalipun...tgk la keadaan jalan tu dulu...dan aku rasa dua2 driver tu sah2 tak pnah drive jalan KL...kalo duk KL buat gitu gaya...alamatnyer...dah lama kena kerjakan dengan samseng lain...baru padan muka..

ape???lelaki memang mcm tu ke aaa??

2 comments:

  1. inilah dunia lelaki tak semacam lelaki ..kalu lelaki sebenar bertimbang rasa hormat menghormati tak kira situasi atau keadaan sekalipun kerana sikap lelaki selalu cool.Tapi adajuga setengah lelaki mudah lupa diri sebab ada sikap ego.dalam tubuhnya .pentigkan diri sendiri ada sikaf riak takabur.megah diri dia saja yang tau semua perkara..kepala angin...

    ReplyDelete
  2. itulah hakikatnya...
    manusia ni tak semuanya sama...
    pasti ada yang angin masuk kepala...

    apapun dan siapapun kita..biarlah pertimbangan diberikan sewajarnya di jalanraya...jalanraya kan..hakmilik kita bersama...tak gitu???

    ReplyDelete