..::beRsaMaKu::..

Tuesday, June 22, 2010

ia baru bermula

salam..
entri kali ini adalah berkaitan dgn sesuatu yg saya akan mulakan utk tempoh setengah tahun mendatang ini...apakah ia??tak lain x bukan..ianya projek master saya..projek yg sepenuhnya mengikut format dan jadual yg telah disediakan oleh OUM ini sepatutnya akan siap penghujung tahun ni dan pengesahan mengenai status master saya adalah pada tahun hadapan selewat-lewatnya bulan 3...

semuanya adalah pengalaman baru bg saya student master...kalau sebelum ni saya hanya menghadiri kuliah,,menyiapkan tugasan n menduduki peperiksaan..bersama-sama rakan sekelas..kini???saya perlu melaluinya sendirian..hanya bertemankan buku2 rujukan, artikel, n journal dan dibantu oleh seorang supervisor yg saya telah pilih sendiri...iaitu DR.MAJDI...Assoc Prof di Department Of Arabic Language n Literature IIUM..seorang dekan..sungguh singkat tempoh lima tahun setelah saya menhgabiskan degree dulu..kini beliau telah bergelar assoc.prof dan menjadi dekan department saya dulu...

kenapa saya pilih beliau??ada kalangan rakan2 sekuliah saya semasa degree dulu menyatakan bahawa beliau seorang yg strict dalam pemberian markah..mulanya mmg saya berasa gusar..tapi saya tetap juga memilih beliau..KERANA...beliau adalah pensyarah ilmu 'arudh saya dulu dan saya rasakan yg  saya boleh belajar sdengan beliau..mungkin saya melihatnya sebagai seorang pensyarah muda yang bercita2 tinggi dalam bidangnya...selain itu..beliau merupakan penulis buku teks bahasa arab sekolah rendah dan tajuk kajian yg saya akan lakukan adalah berkaitan dengan pengajaran bahasa arab sekolah rendah...walaupun agak gusar dgn pandangan kawan2..namun saya tetap kuatkan hati n semangat..saya tahu melalui beliau..saya akan belajar sesuatu seterusnya mencapai impian saya satu hari nanti....

proses kajian n laporan yg mengambil masa selama 6 bulan @ 2 semester ini mmglah singkat...dan saya merasakan masa seolah2 terlalu mencemburui saya...banyak org yg terpaksa berkorban utk saya dalam tempoh ini..byk juga perkara yg perlu saya korbankan demi melaksanakan semua ini...utk org2 yg terpaksa berkorban demi saya ini ataupun terasa dirinya terkorban tanpa diduga oleh saya..saya mohon maaf..saya berjanji semua ini hanya akan berlaku selama 6 bulan sahaja..begitupun saya masih mengharapkan doa dari kalian..termasuk kawan2 saya diluar sana dan di alam maya ini..kalian adalah sokongan saya yg paling kuat..saya memerlukan sokongan kalian..utk meneruskan semua yg telah n sedang saya perjuangkan...

perkara2 yg terpaksa saya ketepikan dulu buat masa ini..adalah pertamanya...soal hati n perasaan..(mujurlah saya masih berstatus single)...mungkin soal ini akan saya ketepikan dulu buat sementara waktu..begitupun saya tidak akan melupakan org yg menyayangi saya...dia akan tetap diingatan saya..cuma masa utk dia mungkin akan berkurang dengan banyaknya..saya tahu dia kecewa..tapi saya harap dia faham..sebab dia juga mahukan kejayaan dari saya..keduanya masa utk keluarga terutama MAK saya...mmg saya tinggal n menjaga ibu saya...tapi mungkin saya akan kurang masa berbual dengannya lebih2 lagi di rumah saya...sebab apabila balik ke rumah..saya akan mula menumpukan pada kerja2 saya(utk pengetahuan..saya hanya pulang ke rumah pada waktu malam sebab ptg saya bersama mak saya menjaga anak saudara yg saya sayanng di rumah kakak saya...)..ketiganya..DUIT...nipun kna bajet2 nih..mana taknya..nk kna berulang alik ke UIA jumpa ngan DR.Majdi n sebagainya lah...yang keseterusnya ialah masa tidur saya..saya harap saya boleh bertahan selama 6 bulan mendatang...

sekarang adalah masa utk saya menyiapkan proposal kajian saya...(menulis entri kali ini pun sebab dah blurr dengan idea penulisan proposal..huhu..),,masa yg ada hanya dua minggu..saya harap saya dapat lakukannya berpakndukan panduan yg telah diberi oleh pihak OUM...dan saya harap proposal ini diterima (tajuk dah approve..)sekiranya ada penambahbaikan saya harapkan yg ianya tidaklah terlalu banyak dan saya tahu ianya adalah demi mencapai impian saya..

setakat ini dulu entri kali ini...sebab saya dh nak masuk kelas..(mujurlah kelas ni 2 org..JQAF la katakan)...penghargaan jugak buat rakan2 sekerja serta pentadbir sekolah yg memahami perjalanan cita-cita saya..dan memberi kelonggaran utk saya membuat kerja2 saya di waktu2 free saya di sekolah...

jumpa lagi di lain entri...:))

No comments:

Post a Comment