..::beRsaMaKu::..

Thursday, April 7, 2011

dalam hati ada....

Assalamualaikum...

Selamat pagi....walaupun lagi 4 minit nk tengahari tp still valid lagi kan ucapan tu..hehe...

dah lama tak meluahkan rasa cetusan hati..fikiran di minda......hari ni nak cerita tentang dalam hati ada ...ada ape yer...selalunya yang paling glamer org akan sebut "dalam hati ada taman"...bila dah sebut dalam hati ada taman tu menas seseorang tu sedang berbahagia dan selalunya berbahagia dengan orang yang tersayang lah kan..majoritinya begitu..

tapi ada jugak yang dalam hati ada taman ni bukan gembira dgn org yang tersayang semata-mata...ada jugak yang gembira dengan pencapaian dan lain-lain lagi la jenis kegembiraan yang ada dalam dunia ni...

aku pun hari ni dalam hati ada taman...even hari-hari ada taman dalam hati aku ni...opsssssss...bukan la aku nak bgtau kat sini yang aku dah ada seseorang di dalam hati...TAKKK...bukan...aku masih lagi sendiri...dan oleh sebab itulah hari-hari aku ada taman dalam hati...sebab aku enjoy apa yang aku buat seharian...

tapi....sejak dua minggu ni dalam hati aku ni bukan setakat ada taman..tapi dah ada macam-macam.."DALAM HATI ADA MACAM-MACAM"......ahhhhh sudahhhh...ape pulak kali ni kan...hehe..

dalam hati ada kilat...eh..boleh ke yer...boleh la kot...sebab aku skang ni...tgh berdebar macam-macam hal..12/4 ni appointment aku yang pertama untuk tahu result sample bengkak dalam rahim yang diambil awal bulan Januari hari tu....berdebar Tuhan je yang tahu....aku harap semuanya berjalan lancar...dan takde ape-ape yang bahaya kat dalam rahim aku...sesungguhnya aku pasrah dengan ujian Allah yang satu ini...

yang paling dekat ialah...aku dalam mode berdebar sebab esok 8/4 aku akan ke OUM dan menghantar tesis master aku..risau takut-takut tersalah format binding...harap-harapnye tak la kan....sekian lama aku tak memandu sekian jauh bersendirian sejak habis blaja hari tu...hari ni aku akan melakukannya semula sejak selepas operation awal tahun hari tu...semoga perjalanan aku selamat ptg ni...

dalam hati ada semak....hmmm..ni pun satu jugak ni.....mana tak semak kan..banyak kerja yang kena buat...tapi semak tu boleh aku tebas satu-satu....salah satunya,..kerja utk majlis tilawah al_quran peringkat daerah...biarpun aku bertugas sebagai pengurus peserta...namun ianya bukanlah satu tugas yang mudah...semuanya mesti berjalan dengan lancar dan selari ..kalau silap sikit aje boleh mencacatkan seluruh majlis penutupan...ni kali pertama aku kena handle bahagian ni....yang bestnye...label untuk kedudukan peserta aku dah siapkan..tinggal sorang lagi member kena print ou jek nanti..aku tak lah tunggu sampai petang..sebab aku dah nak ke kl...hehe

ape pun yang ada dalam hati....tak kira hati siapa...hati aku atau semua orang..aku harap..dan aku doakan agar aku masih mampu menjadi neutral....cuba untuk neutral...dan hadapi semua yang ada dalam hati tu baik taman ke..kilat ke..semak ke..ape ke ....hadapi dengan tenang dan sabar serta tabah....semua tu kita akan lalui jugak tak kira apa jenis taman yang ada dalam hati....sebab kalau kita lalui semuanya dengan neutral..sabar...serta tabah..insyaallah semuanya akan berlalu dengan mudah...hasilnya...semua orang akan gembira dan bahagia..baik diri kita sendiri..ahli keluarga..kawan-kawan..dan juga seisi dunia pasti akan gembira dengan kita..insyaalah....

No comments:

Post a Comment