..::beRsaMaKu::..

Tuesday, July 5, 2011

kadang kita menangis...

kadang kita menangis...
menangis sendirian...tanpa ada yang tahu...
hanya kita dan airmata yang mengetahui..
setiap tangisan yang jatuh kepipi...

namun ada jua  tangisan yang terlihat
oleh manusia lain..
sekeliling kita..
lalu tangisan itu dikongsi..
secara tidak tersengaja...

aku dan airmata...
umpama laut dan pantai...
sentiasa bersama...
umpama bulan dan matahari..
sering bertukar ganti...

ada airmata duka...
ada airmata gembira...
aku menangis hiba..
bila merasa diri ini sungguh tidak berguna..
aku menangis dan menangis..
jauh di dalam hati..

walau aku tersenyum dan ketawa...
aku sebenarnya menangis...
semakin banyak aku sedang ketawa dan gembira...
semakin banyak aku sedang menangis jauh di dalam sana...

namun aku bersyukur..
ada yang terkadang mengerti tangisan ini..
sungguh benar...
ALLAH tidak akan membiarkan hambaNYA sendiri..
di datangkan pada kita teman...
buat pengubat jiwa..
di kurniakan kita kalamNYA..
buat peneman setia..

cuma kita kadang terlupa...
oleh kalamNYA yang bermakna...
dan akhirnya...
kita menangis dan terus menangis..
tanpa kita sedar...
kita ada DIA...

No comments:

Post a Comment