..::beRsaMaKu::..

Tuesday, August 7, 2012

macam ni rupanya...

Assalamualaikum...

macam ni kot perasaannya untuk menjadi seorang ibu..
macam mana ye...

erm....
buat masa ni...
aku rindukan mak sangat-sangat...
padahal bukan jauh pun...
boleh je nak pergi sendiri..
tapi...en. shuben selalu x bagi aku g mana-mana toyam-toyam...

so..bila nak ajak dia je sokmo..
aku akan mula fikir..
mungkin dia nk renovate laman rumah dia..
mungkin dia nak belek pokok bunga dia..
mungkin dia nak kemas-kemas umah dia sempena raya..
(aku tak pernah nak kemas rumah dia...sekali je dulu...tu pun dengan dia...selebihnya dia lebih suka dia kemas sendiri..:P)
mungkin dia nak rehat-rehat kat rumah ke...
takut dia fikir aku ni anak manja mak...(memang aku anak mak pun...:P)

kalau boleh aku nk ada dengan mak je skang ni..
tapi aku nak en,shuben pun ada sama..
tapi mana boleh macam tu...
anak-anak lain kan ada??
tak boleh pulak nak tamak kan...
so...kena sabar je lah bab yang itu..
cuma...kalau dh rindu tu..tau2 je lah kan...

aku rindukan semuanya tentang mak..
rindu mak masak..
rindu mak membebel..
rindu mak bercerita..
rindu nak dengar mak kata dia sakit kaki..
rindu nak gi jalan-jalan dengan mak..
rindu nak amik semangat mak sempena tunggu nak bersalin ni..

kalau dulu..aku selalu dengan mak...
aku fikir bila aku dah kawin...aku takkan rasa bersalah sangat bila mak duduk sepenuhnya dengan along..
tapi rupanya aku silap...
aku lebih teruk dari along!!!!hahaha...
bukan mak yang tak boleh duduk tanpa aku...
tapi aku yang tak boleh duduk tanpa mak...

tapi...dah namanya pmpuan kan...
isteri orang dah pulak tu...
kena la ikut suami...hehe..
cuma aku rindu nak buat semua tu dgn mak..

malam ni lepas berbuka aku akan pastikan jugak...aku boleh jumpa mak walaupun sekejap..
bak kata iklan...
""sekejap pun jadilah...""

sayang mak selalu..:)

aku..mak..n en.shuben masa akad nikah..:)
aku ikhlas menyintaimu mak..:)

No comments:

Post a Comment